16 April 2011

Hiljutisest stiilimuutusest

Ilmselt olen aprillis hakanud rohkem kiirustades kirjutama. Põhjuseks oli see, et mul sai rahapuudusest mõõt täis. Jaanuari lõpus läks arvuti rikki ja paranduseks pidin vanematelt raha küsima. Viimaseks piisaks oli see, kui päev enne "Skisofreenia ja psühhootilisus" teksti avaldust tegin vanematele kõne, kus küsisin viite eurot, et nälg mõtlemist ei segaks. Sellel päeval otsustasin suurema sammuna hakata võimalusel igal päeval midagi teadvuse teemal avaldama ja kui teemad otsa saavad, siis harjutada sama tempoga teistel teemadel kirjutamist. Kui teiste teemade tasemega rahule jään hakkan proovima tasuvamate artiklite kirjutamist meediaväljaannetele tervise alal.
Seni olen esimese faasiga rahule jäänud ja 90% ajakärbe jättis õnneks aega endale oluliste kohtade väljaotsimiseks ning sisukusega olen rahule jäänud. Kõikide teemadega pärast skisofreenia teksti alustasin pärast eelmise avaldamist ning tavaliselt 6 tunniga sain piisavalt kokku. Pärast esimest poolt nädalat hakkas selline kiire tempo omamoodi sõltuvust tekitama kiirete tulemuste tõttu ja väsimust sellest otseselt pole kuigi piirava kõrvalmõjuna tundub unetus häirivam (lisastress rangetest tähtaegadest, ootusärevusest ja avastusrõõmust). Unetuse pärast jäid mõnel päeval tekstid avaldamata, sest alla 6 tunnine uni teeb kirjutamiseks tavaliselt liiga tuimaks.
Hea oli näha oma stiili rohkem reaalajas läbi erinevate aegade. Näiteks medulla ja ponsi teksti koostamisel sai mul pregabaliin otsa, kuid hilisemate tekstide juures on selle mõju jälle näha. Seda ma veel talun, et laused on "toorema" sõnastusega nagu need esimesel korral kirja said pandud vähese viimistluse tõttu.
Üllatusena oli teadvuse osade kaardistamine imelikult lihtne ja tagantjärele vaadates tundusgi eelnev stiil liiga kohmaka, aeglase ja väheproduktiivsena. Kiire tempo juures motiveeris seegi, et kui mulle toimetaja kohale kandideerumist pakuti oleksin pidanud 10 artiklit nädalas kirjutama ning nüüd tundub ka see tempo saavutatav siinse lehekülje teemadel. Ja ma harjutan teadlikult stiiliga, mida ma ei kavatse ajalehtedele pakkuda. Siinne stiil meeldib mulle kiire õppimise vahendina.

No comments: